mmcc banner

Head of Arab Broadcaster Al Jazeera Resigns

September 22, 2011 by  


DUBAI (Reuters) – The head of Arab TV channel Al Jazeera said on Tuesday he was leaving the network, but gave no reason for his departure at a time when the station’s coverage has played an important role in unprecedented protest movements rocking the Arab world.

“I have decided to move on,” the network’s director-general Waddah Khanfar said in a resignation note emailed to Al Jazeera staff and also publicized on social media site Twitter.

“For some time I have been discussing my desire to step down with the chairman of the board. He has kindly expressed understanding and has accepted my decision.”

Since it was launched in 1996, Al Jazeera has become the highest-profile satellite news broadcaster in the Middle East. It has frequently had difficulties with Western and Arab governments in a region where governments have traditionally kept tight control over state media.

Al Jazeera, owned by the Qatari government, aired round-the-clock coverage of uprisings that brought down veteran rulers in Tunisia, Egypt and Libya this year, and the station promotes itself as a democratic voice in the region.

Critics say it is more timid in covering events closer to its Gulf home, and the cameras of its main Arabic channel were notably absent during a month of similar protests in the Gulf Arab state of Bahrain which the government crushed in mid-March.

Al Jazeera’s bureau chief in Lebanon, Ghassan Bin Jiddo, resigned in April, apparently in disagreement over its coverage of the revolts, which have also engulfed Syria and Yemen.

Leaked US diplomatic cables described the channel as a tool in Qatari diplomacy. The channel has played an important role in raising the prestige of the small, wealthy Gulf Arab state.

(Reporting by Nour Merza, Editing by Andrew Hammond)

13-39

Comments

Feel free to leave a comment...
and oh, if you want a pic to show with your comment, go get a gravatar!